piątek, 12 lutego 2016

JAJKA SADZONE Z PULPECIKAMI I PIECZARKAMI



Składniki ( na 1 porcję):

2 jajka
1-2 pieczarki
4-5 pulpecików lub kawałków szynki lub kiełbasy
łyżeczka masła
siekany szczypiorek
sól, pieprz

Krótszy tydzień w pracy to najlepsze co może się przytrafić. Poniedziałek i wtorek miałam wolny więc pracowałam tylko trzy dni i na dodatek te, które są tuż przed weekendem. Uwielbiam sobotnie i niedzielne śniadania. Mam wtedy czas na coś więcej niż tylko owsiankę. Dodatkowo w weekendy jakoś łatwiej łamię swoje żywieniowe zasady. Dziś prezentuję jajka sadzone z pulpecikami i pieczarkami. Przyznaję się od razu, że mięso na pulpeciki zostało mi  z poprzedniego dnia. Jeśli akurat go nie macie to nie ma najmniejszego problemu. Można ten składnik zwyczajnie pominąć lub wymienić. Proponuję pokrojoną w grubą kostkę szynkę, kiełbasę chorizo lub naszą zwykłą polską kiełbasę. Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy pulpeciki ( szynkę lub kiełbasę ) i rumienimy z każdej strony. Dodajemy pokrojone pieczarki, mieszamy. Następnie wbijamy jajka. Doprawiamy solą i pieprzem i posypujemy siekanym szczypiorkiem. Ja patelnię przykryłam pokrywką by jajka szybciej ścięły się też od góry. Najbardziej lubię płynne żółtka. Czas smażenia należy dostosować do indywidualnych upodobań. Proponuję podawać z chrupiącymi grzankami. Według mnie jest to idealna śniadaniowa propozycja na słoneczny poranek. Powodzenia i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz