wtorek, 8 grudnia 2015

HUMMUS Z SUSZONYMI POMIDORAMI


Składniki:

250 g suszonej ciecierzycy
słoik pomidorów suszonych w oliwie
2 łyżki pasty tahini
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
sól

Z sezonu dyniowego płynnie przechodzę w sezon przedświąteczny. Typowo bożonarodzeniowe piosenki to już codzienność. Mikołajkowe prezenty wręczone, świąteczne iluminacje włączone więc możemy zacząć odliczanie do Świąt. Jakoś w tym roku bardziej niż zwykle nie mogę się ich doczekać. Kiedyś denerwował mnie cały ten szał. Dzwoneczki i wszędobylskie mikołaje działały mi na nerwy. No cóż, chyba bo prostu dorosłam. Dorosłam już i do domowego hummusu. I to nawet jakiś czas temu, bo robiłam go już parę razy. Ostatnia wersja była z suszonymi pomidorami. Polecam wszystkim wielbicielom. Cieciorkę należy namoczyć. Najlepiej zalać ją zimną woda i odstawić na całą noc. Następnie do tej samej wody wsypujemy płaską łyżkę soli i gotujemy ją do miękkości. Można ją trochę rozgotować. W zależności od tego ile zostało wody albo ją odcedzamy ( ale nie wylewamy wody) albo jeśli płynu zostało niewiele wszystko przekładamy do blendera. Dodajemy pomidory ( najlepiej je posiekać), czosnek wyciśnięty przez praskę oraz tahini i całość blendujemy na jednolitą masę. Aby uzyskać odpowiednią konsystencję dodajemy oliwę z pomidorów i wodę z gotowania cieciorki lub dodatkowo oliwę z oliwek. No i to tyle roboty z przygotowaniem hummusu. Powodzenia i smacznego!




2 komentarze:

  1. idealne przekąska na każdą porę dnia :)

    zapraszam do konkursu :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/12/konkurs-udekoruj-z-nami-swieta.html

    OdpowiedzUsuń