piątek, 11 grudnia 2015

CIASTO BANANOWE Z KAWAŁKAMI CZEKOLADY



Składniki:

4 banany + 1 na wierzch
2 jajka
2 szkl mąki orkiszowej
1 szkl mleka sojowego
2 łyżki brązowego cukru + do posypania na wierzch
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy do ciasteczek korzennych
1 łyżeczka cynamonu
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Postanowiłam w tym roku udekorować choinkę ręcznie zrobionymi ozdobami. Wieczorami po pracy zakładam moją świąteczną bluzę z reniferem i szyję. Mam już sporą gromadkę gnomów i krasnali, kilka małych choinek, kilku Mikołajów, bałwana i laleczkę. Jak tak siedzę i dziergam wyglądam wtedy jak jeden z pomocników świętego Mikołaja w jego fabryce prezentów. Moja pracownia to cały stół. Zawalony jest teraz filcem, wstążkami i koralikami. Nie ma sensu chować tego całego kramu i od nowa rozkładać co wieczór więc obecnie nie ma jak normalnie usiąść przy stole by zjeść. Dlatego zamiast normalnego dania dziś proponuję ciasto. Zawsze można chwycić kawałek i zjeść jakoś na stojąco "w locie". W misce mieszamy mąkę z cukrem, proszkiem do pieczenia, przyprawami i posiekaną czekoladą. Jajka łączymy z mlekiem i pokrojonymi w kostkę bananami a następnie wlewamy do miski z suchymi składnikami. Mieszamy ręcznie do uzyskania jednolitej masy i przelewamy do foremek. Mnie wyszły dwie foremki. Na wierzchu układamy plastry banana i posypujemy cukrem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180C i pieczemy około 50-60 minut. Powodzenia i smacznego!






4 komentarze:

  1. takie słodkości to ja lubie! zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo w moim stylu!
    Lubie takie szybkie sposoby na wykorzystanie nadprogramowych bananow!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat takie połączenie banana wraz z czekoladą dla mnie jest idealne i chętnie także je wykonuję. Fajnie również sprawdzają się przepisy z https://basiazsercem.pl/ gdzie jest ich cała masa do przygotowania. Jakby nie było to dania z wykorzystaniem mąki są chyba najsmaczniejsze.

    OdpowiedzUsuń