poniedziałek, 2 listopada 2015

KOKOSOWE CURRY Z JAJKIEM


Składniki:

jajka ugotowane na twardo ( 2 sztuki na osobę )
1 puszka mleka kokosowego
4 ząbki czosnku
2 cebule
1 batat ( ok 300 - 400g )
2 łyżki mieszanki curry
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżka oleju kokosowego
czarnuszka do posypania
chilli
sól


Ostatnia moja wariacja na temat curry doczekała się już powtórki. Przyznać muszę, że nieczęsto zdarza mi się gotować coś w identyczny sposób drugi raz, a już drugi raz w krótkim czasie to tylko w wyjątkowych sytuacjach. Ten sos jest właśnie taką wyjątkową sytuacją. Powstał oczywiście przez przypadek, przez połączenie tego co akurat było w domu. Spodziewałam się gości i nie byłabym sobą gdybym nie napełniła ich żołądków podczas wizyty. Jeden z gości nie jada mięsa, dlatego danie jest z jajkiem. Śmiało można je zrobić z kurczakiem, albo dziś z jajkiem, a jutro z kurczakiem, hihi. Zobaczycie sami. Połączenie mleka kokosowego ze słodyczą batatów, mieszanką curry i pikantnością chilli to mistrzostwo świata. 
Na rozgrzany olej kokosowy wsypujemy chilli, kurkumę i mieszankę curry. Gdy przyprawy zaczną się smażyć dodajemy posiekany czosnek i cebulę. Wszystko dokładnie mieszamy. Gdy cebula się zeszkli dodajemy posiekanego batata. Ja do rozdrobnienia warzyw (cebuli, czosnku i batata) użyłam rozdrabniacza mechanicznego. Zalewamy całość mlekiem kokosowym i uzupełniamy wodą, tak by warzywa były całkowicie zakryte płynem. Gotujemy na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając. Batat ma się całkowicie rozgotować i rozpaść (ok 30 minut). Niezbędne będzie uzupełnianie wodą. Ja dolewałam ją 2-3 razy. Gotowałam do momentu, aż sos zrobił się kremowej konsystencji. Na sam koniec dodajemy jajka ugotowane na twardo i posypujemy czarnuszką. Sosu wychodzi cała głęboka patelnia. Ja na każdą osobę przewidziałam dwa jajka. Można serwować z ryżem.
Powodzenia i smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz