piątek, 25 września 2015

SAŁATKA Z KURCZAKIEM I POMIDORAMI


Składniki:

sałata masłowa
mięso kurczaka (pieczone lub grillowane)
pomidory (u mnie zwykłe, żółte i zielone)
oliwki czarne
kiełki słonecznika
oregano
oliwa z oliwek
ocet winny

Długo zastanawiałam się czy publikować ten przepis. Wydawał mi się trochę niegodny. Taka tam zwykła sałatka. Nic skomplikowanego, kilka składników na krzyż. Po chwili jednak, jak przypomniałam sobie smak tych pomidorów, kurczaka i oliwek, nie miałam już wątpliwości. Tak jak wszyscy, my blogerzy kulinarni, też jemy pozostałości z poprzedniego dnia i nie każda potrawa to wyrafinowane dzieło. Czasami i u nas na talerzu lądują śmieci, takie, że aż wstyd. My też niejednokrotnie musimy zrobić coś "na szybko". Na szczęście liczą się składniki i nie zawsze ważne jak danie prezentuje się na talerzu. Ta sałatka choć prosta, jest przepyszna i to dzięki składnikom właśnie ( no i prezentuje się obłędnie). Pomidory miałam swojskie - od cioci, która jest producentem, oliwki kalamata przywiezione z Grecji, tak samo oregano - dzikie i niesamowicie aromatyczne. Kurczak został z poprzedniego dnia. Sama piekłam całego kuraka, a dla dwóch osób to za dużo na jeden obiad ( można też ugrillować pierś). To była totalna improwizacja. Wyszło zdrowo, fit i kolorowo.
Opłukaną sałatę rwiemy na mniejsze kawałki, dodajemy pokrojone pomidory, kurczaka, oliwki oraz kiełki słonecznika. Sałatkę posypujemy oregano i skrapiamy oliwą z oliwek i octem winnym. Powodzenia i smacznego!







1 komentarz: