piątek, 4 września 2015

KURCZAK CURRY Z BAKŁAŻANEM



Składniki ( na 2 porcje):

200 g piersi z kurczaka
1 bakłażan
1 cukinia
5-6 pieczarek
1 ostra papryczka ( można pominąć)
1 saszetka mieszanki żółtego curry
300 ml wody
sól, pieprz
ugotowany na sypko ryż
olej kokosowy

Upał zelżał. Lubię gorąco i starałam się nie narzekać. Siedząc osiem godzin w klimatyzowanym biurze nie da się narzekać. No chyba, że na marznące kończyny, hihihi. Pod względem pogody tegoroczne lato uważam za rewelacyjne i oby kolejne były podobne. Teraz liczę na jesień podobną do zeszłorocznej. Przyznaję jednak, że czekałam już na delikatne ochłodzenie ale z zupełnie innego powodu. Po 2-3 miesiącach chodzenia w tych samych ubraniach i butach nudzą mi się. Jakie to babskie, masakra. Już mi się tęskniło za niektórymi spodniami, chustkami czy kurteczką. Tęskniło mi się również za curry. Dawno nie robiłam, bo jakoś tak do upałów mi nie pasowało. Teraz to idealna propozycja. 
Na 2 łyżki rozgrzanego oleju kokosowego wrzucamy pokrojone warzywa. Chwilę podsmażamy, mieszamy i po około 2 minutach dodajemy saszetkę mieszanki curry rozpuszczoną w wodzie ( ok 300-400 ml). Jeżeli nie mamy takiej saszetki można ją zastąpić 2 łyżkami tradycyjnej mieszanki curry. Gdy zacznie się gotować dodajemy kawałki kurczaka. Gotujemy wszystko razem na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając przez ok 12-15 minut. Sos jest gotowy. Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem. Powodzenia i smacznego!



1 komentarz:

  1. Bardzo fajne danie. Zapraszam do dodania przepisu do akcji Warzywa psiankowate 2015 :) Jutro już ostatni dzień.

    OdpowiedzUsuń