wtorek, 17 marca 2015

ZUPA RYBNA


Składniki:

250 g filetów z dorsza
1 marchewka
1 pietruszka
1 cebula
biała część z 1 pora
1 puszka pomidorów krojonych
1 papryczka chilli
2 liście laurowe
3-4 ziela angielskie
majeranek
natka pietruszki
sól, pieprz, papryka słodka
szczypta cukru

Naszła mnie ochota na rybną zupę. Nie jadłam rybnej całe wieki. Zachciało mi się takiej pikantnej z pomidorami, trochę na węgierską nutę, bym powiedziała. No a skoro się zachciało to  nie było wyjścia. Dopadają mnie czasami takie dziwne smaki i chodzą za mną dopóty, dopóki ich nie skosztuję. Podobnie miałam niedawno z burakami, No ale o burakach opowiem kiedy indziej. Dziś koncentruję się na zupie. Nie jest to nic skomplikowanego bo po prostu wrzucamy kolejno do jednego gara składniki i zupa gotowa. Zaczynamy od wrzucenia na wrzącą wodę (średniej wielkosci garnek w 2/3 napełniony wodą)  posiekanej marchewki, pietruszki, cebuli i pora. Dodajemy listki laurowe i ziele angielskie oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeżeli ktoś ma ochotę można dodać warzywną kostkę rosołową. Ja staram się unikać wszelkich gotowych dodatków. Gotujemy wywar aż warzywa zmiękną, następnie dodajemy puszkę pomidorów, szczyptę cukru, słodką paprykę i majeranek. Również w tym momencie dodajemy posiekaną papryczkę chilli. Jeżeli nie jesteście zwolennikami ostrych smaków można ten krok pominąć. Gdy zupa ponownie zacznie się gotować dodajemy pokrojoną w kostkę rybę i gotujemy ok 5 minut. Jeżeli grubo pokroicie rybę możliwe, że trzeba będzie dłużej gotować. Po dodaniu dorsza starałam się nie mieszać zupy by ryba nie rozpadła się. Po nałożeniu na talerze posypujemy posiekaną natką pietruszki.Oczywiście można użyć innego gatunku ryby. Powodzenia i smacznego!




1 komentarz: