czwartek, 26 marca 2015

PIKANTNY KURCZAK


Składniki:

pierś z kurczaka
6-8 łyżek ketchupu
2-3 łyżki pikantnego sosu sriracha
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżka miodu
1 łyżka mąki ziemniaczanej
sok z połowy cytryny
pół szklanki wody
sól, pieprz
szczypiorek
ugotowany na sypko ryż
ew. chilli w płatkach

Zakochałam się w tym daniu. Srirachę kocham od dawna więc jest to nawet logiczne. Do tej pory używałam jej solo lub, co gorąco polecam, w połączeniu z jogurtem naturalnym. Zobaczyłam gdzieś w internetach :-) zdjęcie takiego właśnie dania i to mi wystarczyło. Miłość od pierwszego wejżenia! Sriracha jest w domu obowiązkowo, z kolei ketchup mógłby dla mnie nie istnieć. Po polaniu nim dania smakuje ono już tylko ketchupem i niczym innym. On nie podkreśla smaku potrawy, a po prostu go zabija. W połączeniu ze srirachą to co innego. Takie coś plus kilka innych składników to raj dla podniebienia, zwłaszcza dla miłośników ostrych smaków.
W miseczce łączymy ketchup, srirachę, miód, sos sojowy, sok z cytryny i wodę. Dokładnie mieszamy. Kurczaka kroimy w drobną kostkę i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Będziemy go raczej gotować niż smażyć i to w bardzo lepkim i gęstym sosie, dlatego proponuję małe kawałeczki. Obtaczamy go delikatnie w mące ziemniaczanej. Sos wylewamy na patelnię i gdy zacznie się gotować dodajemy kurczaka. Gotujemy wszystko razem kilka minut na wolnym ogniu ciągle mieszając. Jeżeli sos robi się zbyt gęsty można dolać więcej wody. Najlepiej sprawdzić jakiś największy kawałek kurczaka by mieć pewność, że jest już gotowy. Sosem polewamy ugotowany na sypko ryż i obowiązkowo posypujemy szczypiorkiem. Ja jeszcze posypałam płatkami chilli, ale jest to opcja tylko dla twardzieli.Taki ugotowany w sosie kurczak jest niesamowicie mięciutki i delikatny, aż rozpływa się w ustach. Genialny kontrast ;-) Powodzenia i smacznego!



1 komentarz:

  1. Jak coś ma w nazwie posta "pikantny" to zawsze wzbudza moje zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń