wtorek, 28 października 2014

MAKARON Z KREWETKAMI, PIECZARKAMI, ZIELONYM GROSZKIEM I RUKOLĄ


Składniki:

1/2 opakowania makaronu spaghetti
250 g mrożonych krewetek
10-12 pieczarek
1/2 filiżanki mrożonego zielonego groszku
1 cebula
1/2 opakowania rukoli
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Dawno nie czułam się tak wypoczęta. Dodatkowa godzina snu potrafi zdziałać cuda. W tym roku chyba po raz pierwszy byłam przygotowana na zmianę czasu i nic mnie nie zaskoczyło. Do tej pory jakoś zawsze umykał mi fakt to to już tej nocy. Raz pamiętam umówiłam się ze znajomymi do kina w niedzielę, zaraz po zmianie czasu. Oczywiście byliśmy godzinę za wcześnie i postanowiliśmy poczekać w knajpie. Jak już zasiedlismy za stołem,to wiadomo, że na żaden film nie dotarliśmy. Pocieszające było jedynie to, że nie tylko ja okazałam się gapą, a wszyscy z nas ;-)
Makaron, który dziś prezentuję przygotować da redę każdy, nawet największa gapa. Wystarczy na patelni podsmażyć posiekany czosnek i cebulę, a następnie pokrojone pieczarki. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy rozmrożone wczesniej krewetki i podsmażamy wszystko razem mieszajac od czasu do czasu. Pieczarki puszczą trochę soków i o to nam chodzi. Jeżeli płyn zbyt szybko się wygotuje należy uzupełnic go wodą (ewentualnie białym winem). Dodajemy jeszcze mrożony groszek i dusimy wszystko na wolnym ogniu przez 2-3 minuty. Zawartość patelni mieszamy z ugotowanym al dente makaronem i świeżą rukolą. Każdą porcję oprószamy świeżo mielonym pieprzem i gotowe. Powodzenia i smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz