czwartek, 27 marca 2014

JAJKA ZAPIEKANE NA PIECZARKACH


Składniki (na 2 porcje):

2 jajka
10-12 pieczarek
1/2 cebuli
2 plasterki sera
1 łyżka masła
sól, pieprz

Od pewnego czasu dostaję po uszach za to w jakim kierunku podążył mój blog. Krytycy nie mają na myśli, prezentowanych potraw, a pisaninę właśnie. Przyznaję, w pewnym momencie odpuściłam. Trochę z braku czasu, a głównie z powodu braku weny. Kiedyś potrafiłam w zabawny sposób od jakiejś pierdoły przejść do przepisu. Po pewnym czasie nie szło już tak sprawnie, aż w końcu nie byłam w stanie wydusić z siebie jednego satysfakcjonującego mnie zdania. Próbowałam i próbowałam i nic. Poddałam się. Nie chciałam jednak stracić wszystkich odwiedzających, gotować też nie mogę przestać, więc stwierdziłam, że lepiej zachować ciągłość publikując "gołe" przepisy, aniżeli całkowicie zaprzestać. Teraz uszy mnie już trochę bolą od targania za nie. Obiecuję poprawę. Paulinko to specjalnie dla Ciebie. Na usta ciśnie się jedno z moich porzekadeł: Jak sobie stryjenka życzy! A moje porzekadła jakoś ostatnio przyjmują się w środowisku. Ale o nich już innym razem ;-)
Teraz przechodzimy do jajek. W ostatni weekend zamiast omleta z pieczarkami (a taka jest pierwsza myśl jak spoglądam na jajka i pieczarki - no ale to byłaby nuda) uraczyłam się jajkiem zapiekanym na przesmażonych pieczarkach. Najpierw zeszkliłam na maśle posiekaną cebulę, dodałam pokrojone pieczarki, doprawiłam solą i pieprzem. Gdy odparował nadmiar płynu przełożyłam pieczarki do naczynek do zapiekania ( mogą być kokilki, jakieś małe miseczki lub jedno większe naczynie). Wbiłam po jednym jajku, posypałam kawałkami sera i oprószyłam solą i pieprzem. Ja dodałam ser przypominający w smaku i konsystencji oscypek, ale można dodać jakiś normalny żółty. Zapiekałam w 190 C przez 12 minut. Czas pieczenia należy dostosować do tego czy wolimy mniej czy bardziej płynne żółtka. Z chrupiącą grzanką pycha! Powodzenia i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz