środa, 16 października 2013

MINI PIZZE NA BAKŁAŻANIE



Składniki:

bakłażan
sos pomidorowy
tarty żółty ser
tarty parmezan
szynka/salami
oregano
oliwa
sól, pieprz

Znając moje zamiłowanie do niekonwencjonalnych pomysłów i kombinowania ze składnikami można się było spodziewać pizzy na czymś innym niż normalne ciasto. O ile większość kombinuje ze składnikami na pizzy, ja postanowiłam zrobić jej mini wersje z klasycznymi dodatkami ale za to na bakłażanie. Wyszło super i dodatkowo jest to kolejna propozycja konsumpcji bakłażana, którego uwielbiam. Pokroiłam go w plastry grubości około 1 cm, skropiłam oliwą, oprószyłam delikatnie solą i pieprzem i ugrillowałam. Polecam dosyć pękate i grube bakłażany by pizze nie były mini mikruskami. Myślę, że można ich też wcześniej nie grillować i upieką się po prostu, ale ja wolałam dodać im trochę tego pysznego smaku grillowanych bakłażanów. Ułożyłam je na blasze i każdy krążek posmarowałam sosem pomidorowym. Miałam słoiczek domowego sosu pomidorowego z cebulą i papryką, ale śmiało można zrobić prosty sos z przecieru pomidorowego, drobno siekanej cebulki i przypraw - oregano, soli, pieprzu i szczypty cukru. Na sos dałam odrobinę tartego żółtego sera, następnie kawałki szynki lub salami i znowu posypałam serem - parmezanem i resztką żółtego. Oprószyłam jeszcze tylko oregano i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C i piekłam do momentu aż ser się rozpuścił i wszystko delikatnie się przypiekło. Powodzenia i smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz