środa, 30 października 2013

KURCZAK Z MASŁEM ORZECHOWYM I BROKUŁAMI



Składniki:

filet z kurczaka
brokuł
4 ząbki czosnku
makaron jajeczny - nudle
1 łyżka masła orzechowego (arachidowego) z kawałkami orzechów
2 łyżki oleju sezamowego
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka brązowego cukru
2 łyżeczki sezamu
olej

Fajnie tak patrzeć na wyspane twarze w tramwajach i autobusach w porannej podróży do pracy. Dodatkowa godzinka snu to fantastyczna sprawa. Do tej przyjemnej pogody, która ostatnio panuje wystarczy dodać jeszcze tylko coś pysznego do jedzenia i dni upływają jakoś tak przyjemniej. A proponuję moje ostatnie odkrycie, czyli kurczaka w maśle orzechowym z brokułem. Jest przepyszny. Ja - fan masła orzechowego, mogę go jeść na okrągło. Robi się bardzo łatwo. Masło orzechowe (nie musi być w wersji crunchy), olej sezamowy, sos sojowy, brązowy cukier i łyżeczkę sezamu dokładnie mieszamy, następnie dodajemy filet z kurczaka pokrojony w kostkę i mieszamy by każdy kawałek był pokryty marynatą. Odstawiamy. Można to zrobić wcześniej i zamarynowane mięso wstawić na noc do lodówki. W osolonej wodzie obgotowujemy brokuła podzielonego na małe różyczki, odcedzamy. Na rozgrzanym oleju podsmażamy pokrojony w plasterki czosnek i dodajemy mięso razem z całą marynatą. Dusimy do momentu aż mięso będzie gotowe i chwilę przed dodajemy brokuły. Całość posypujemy sezamem i podajemy z nudlami przygotowanymi według wskazówek na opakowaniu. Takiego kurczaka można oczywiście podawać z innym rodzajem makaronu (sojowy, chiński) luz z ryżem. Powodzenia i smacznego!







4 komentarze:

  1. ktoś mi kiedyś opowiadał, że kurczak z masłem orzechowym jest pyszny, ale jeszcze nie miałam możliwości spróbować- trzeba będzie to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No wydaje się być pycha, takie połączenie kurczaka z masłem orzechowym :) Kradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń