poniedziałek, 15 lipca 2013

RUKOLA Z TRUSKAWKAMI, CZERWONĄ BAZYLIĄ I SEREM PLEŚNIOWYM


Składniki:

rukola
truskawki
czerwona bazylia
ser z niebieską pleśnią
duże kapary z zalewy
oliwa z oliwek (ostra z chilli)
świeżo mielony pieprz

Poniedziałek to dzień, gdy wielu z nas coś tam sobie postanawia. Wiele z tych postanowień bierze się z weekendowego obżarstwa. Wychodząc więc naprzeciw mam tu pomysł na sałatkę. Nie jest to co prawda sama zielenina i ma w swoim składzie w miarę kaloryczne składniki, ale jak odmówimy sobie pieczywa, to można się nią śmiało zajadać bez poczucia winy. Mnie taki eksperyment, czyli połączenie słodkich truskawek i słonego sera, bardzo posmakował i jeśli macie ochotę spróbować to wystarczy w salaterce wymieszać rukolę z kawałkami truskawek i porwanymi listkami czerwonej bazylii. Czerwona bazylia jest bardzo ciekawa, ma ostrzejszy smak i wygląda rewelacyjnie. Jest fioletowa, więc nazwanie jej czerwoną, jest dla mnie mało trafione, ale jak zwał tak zwał, ważne, że smakuje i pasuje do sałatki. Całość posypujemy pokruszonym serem pleśniowym i kaparami oraz świeżo mielonym pieprzem. Dodatkowo skrapiamy oliwą z oliwek (ja użyłam pikantnej oliwy z chilli) i gotowe. Powodzenia i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz