czwartek, 13 września 2012

MAKARON LUMACONI Z FONTINĄ I POMIDORAMI



Jak słyszymy słowo makaron zraz na myśl nasuwają się pomidory. Makaron i pomidory bez bazylii obejść się przecież nie mogą, a towarzystwo czosnku i sera jest tak oczywiste, jak fakt, że po czwartku przychodzi piątek. A teraz wyobraźcie sobie, że wszystkie te składniki są razem zapieczone w małych jednoosobowych porcyjkach.

Składniki:

makaron lumaconi
pomidory
świeża bazylia
czosnek
ser fontina (lub jakiś inny)
sól, pieprz
oliwa z oliwek

Jak już wcześniej wspominałam podczas robienia lumaconi z grzybami leśnymi i kurczakiem część makaronu zwyczajnie nie zmieściła mi się do formy. Trzeba było na szybko coś wymyślić z czym problemu najmniejszego nie miałam. Połączyłam ze sobą bardzo podstawowe składniki: pomidory, czosnek, bazylię i ser. Był w domu jeszcze kawałek oryginalnej  fontiny przywiezionej z Doliny Aosty, skąd pochodzi ten ser i nie zawahałam się go użyć. Oczywiście można go zastąpić jakimkolwiek innym żółtym serem. Nie podaję ilości składników, bo proporcje mogą być dowolne. A więc ugotowany i odcedzony makaron już miałam (12 minut w osolonym wrzątku i przelany zimną wodą). Pomidory sparzyłam wrzątkiem by usunąć z nich skórkę, następnie je posiekałam, dodałam wyciśnięty czosnek (jeden ząbek na jednego pomidora wydaje mi się słuszną relacją), porwane na kawałeczki listki bazylii, łyżkę oliwy z oliwek oraz sól i pieprz. Makaron nafaszerowałam taką salsą, powtykałam kawałki sera i położyłam jeszcze gdzieniegdzie listeczki bazylii. Do każdej kokilki zmieściło mi się po trzy sztuki lumaconi. Na wierzchu położyłam jeszcze plastry sera i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C na 12-15 minut. Ser ma się rozpuścić i zrumienić. Oczywiście makaron lumaconi można zastąpić muszlami conchiglione lub jakimiś grubymi rurkami, a małe kokilki jednym dużym naczyniem. 
Powodzenia i smacznego!







12 komentarzy:

  1. Jak to czasami niewiele potrzeba do szczęścia! Piękne zdjęcia! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wyglada ten makaron. Mam bzika na punkcie makaronowych zapiekanek, wiec z checia wyprobuje i ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie nie dziwię Ci się bo ogrom różnych rodzajów makaronów i fakt, że tak szybko się je robi działa dodatkowo na ich korzyść;)

      Usuń
  3. zajrzałam przede wszystkim, żeby sprawdzić co to jest ta fontina..już wiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. I loved the article, I found it quite complete .. Congratulations

    OdpowiedzUsuń
  5. Congratulations on the content of the article, I found it very good! And I also liked the blog itself, I recommend it!

    OdpowiedzUsuń
  6. I liked the blog, thank you for sharing this content.

    OdpowiedzUsuń
  7. I liked the blog, great to share with friends, very good

    OdpowiedzUsuń