czwartek, 23 sierpnia 2012

GRZANECZKI Z BOCZNIAKAMI


Coś na ząb do spałaszowania na szybko. Chrupiąca, a zarazem miękka grzaneczka z duszonymi na maśle boczniakami. Koniecznie z dużą ilością pieprzu i siekanej aromatycznej natki pietruszki!

Składniki:

250 g boczniaków
2 łyżki masła
1 łyżka śmietany 18%
sól, pieprz
natka pietruszki
bagietka (u mnie bagietka rustykalna)

Przyznaję, że tęskniłam i miałam wyrzuty sumienia. Z powodu całkowitego braku dostępu do internetu nie mogłam zobaczyć co się tutaj dzieje i trochę mi jednak tego brakowało. No ale odpoczynek każdemu się przecież należy i najważniejsze, że już jestem - pełna energii i zapału by działać dalej ;)
Po przerwie zaczynam od czegoś prostego. Czegoś na przegryzkę, na szybko i bez skomplikowanego procesu przygotowania. Ot, tylko troszkę byle jakiego siekania, chwila duszenia na maśle, później jedno na drugie i gotowe! Wyjeżdżałam w środku lata, a po powrocie zastała mnie jesień. No bo czyż sezon grzybowy nie oznacza początku jesieni? Na razie przedstawiam co prawda coś z grzybów bardziej sklepowych niż leśnych, ale tych drugich czas właśnie nastał o czym z wielkim entuzjazmem informuje mnie mama po każdej owocnej wyprawie do lasu. A wracając do sedna sprawy boczniaki, po uprzednim opłukaniu i osuszeniu, posiekałam. Na patelni rozpuściłam masło i dodałam boczniaki, oprószyłam solą i sporą ilością pieprzu i dusiłam, od czasu do czasu mieszając przez kilka minut. Boczniaki zazwyczaj puszczają sporo soków, co jest w tym przypadku zjawiskiem pożądanym, bo prowadzi do powstania sosu, w którym grzyby się gotują. Jeżeli płyn się nie pojawia, to zapewne grzyby nie były już zbyt świeże i po prostu trzeba dolać odrobinę wody. U mnie wszystko przebiegło jak należy i dusiłam je do częściowego odparowania płynu. Na sam koniec, gdy grzyby były już miękkie, dodałam sporą łyżkę śmietany i posiekaną natkę pietruszki. Zamieszałam i doprowadziłam do wrzenia. Trochę pietruszki zostawiłam do posypania już gotowych grzanek. W czasie gdy grzyby były jeszcze na patelni, pokroiłam bagietkę i ugrillowałam kromeczki na suchej patelni grillowej. Można je również przyrumienić w piekarniku. Na każdej chrupiącej grzance ułożyłam porcję uduszonych boczniaków i posypałam natką pietruszki. Pyszna przekąska ;) 
Powodzenia i smacznego!





5 komentarzy:

  1. Jako admin muszę przyznać, że cieszę się z powrotu bo podczas Twojej nieobecności byłam zasypywana pytaniami kiedy wreszcie wrócisz i zaczniesz znowu gotować :) Mam nadzieję, że w takim razie nie tylko ja się cieszę z powrotu ale są Was milionyyyyyyy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sis przyznaję, że spisałaś się na medal. Chyba coś dla Ciebie upiekę niebawem, co ty na to?
      ;)

      Usuń
  2. Wygląda strasznie smakowicie! Ekstra

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie apetyczne, nigdy nie jadłam tych grzybków

    OdpowiedzUsuń
  4. ja się ciesze, bo nawet na urlopie zaglądałam na Twoją stronkę.

    Taka mała prośba...może coś z łososiem...?

    OdpowiedzUsuń